HTML

Kollektív tudat - emlékezőblog

Lépten-nyomon eszünkbe jutnak gyerekkorunkból apró, foszlányszerű emlékek meséről, játékról, rajzfilmről, filmről, filmsorozatról, bármiről, amiről ma már fogalmunk sincs, mihez vagy hogy hova tartozik. Ezen a blogon ezeket gyűjtjük, hogy aztán mások segíthessenek rájönni, miről is van szó. Folyamatosan várjuk és igyekszünk megoldani az emlékfoszlányaitokat.

Friss topikok

  • süsü63: :) gyerekeimmel néztem a 90-es évek közepe táján, nagyon szerettük, örülök, hogy másnak is emlékez... (2014.06.29. 20:14) A nap rejtélye: Ikri és Mikri - MEGOLDVA!
  • ivrilider: @Barb83: szia! nekem megvan kettő rész belőle... az egyikben egy szelíd spanyol bikát mentenek meg... (2013.12.06. 22:10) Bevezető
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Szerettem ezt a sorozatot. (2010.09.28. 15:02) A hegy gyomrában
  • pazzo: Azt hiszem, erről a sorozatról van szó. Már én is régóta keresem: hu.wikipedia.org/wiki/A_hetedik_... (2010.08.01. 17:11) A nap rejtélye: A hetedik út titka
  • O'Seamus: @ariwara: Bobobók! nekem is rémlik, ilyen tüskés gyümölcsöket zabáltak és vmi repülő hajón nyomult... (2010.01.12. 10:13) A húszforintosok 2.: az ismeretlenek

Linkblog

A nap rejtélye: Ikri és Mikri - MEGOLDVA!

2007.10.12. 09:25 :: DobayAdam

A mai napot szeretném azzal a megoldatlan rejtéllyel kezdeni, ami a konkrét elindítója volt a blog gondolatának. Semmi ötletem sincs a megoldásra, nem is rémlik, mi lehetett ez, a két főszereplő neve ismerős. Bármilyen nyomot örömmel fogadunk.
miffymiou: volt egy rajzfilmsorozat az m1-en 92-95 között, ami hol a szombat délelőtti, hol vasárnap reggeli műsorsávban ment. főszereplője két manó, egy testvérpár (talán Ikri és Mikri?), akik a nagyszüleiknél nevelkednek az erdő közepén álló kis gombaházikóban, és mindenféle transzcendentális élményben van részük (gombakörben elalvás pl. beugrik mert olyan félelmetes volt). színvilága pasztelles, animáció gyönyörű, történetek amolyan "új-érzékenyek". mi volt ennek a címe? emlékszik valaki? (ha segít, mintha az Albert mosómedve kalandjai után vetítették volna, de ez már nagyon homályos.)
SZERK: saxondom jóvoltából most már tudjuk, hogy valóban létezik.

7 komment

Címkék: mtv japán rajzfilm manók kilencvenes évek ikri mikri the little twins

A bejegyzés trackback címe:

https://kollektivtudat.blog.hu/api/trackback/id/tr73194052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

saxondom 2007.11.19. 18:41:59

Valóban Ikri és Mikri volt a címe, japán rajzfilmsorozatról van szó. Nagy nehezen meg lehet találni, de tényleg nem sok nyoma van a neten. Az angol címe egyszerűen \"Little Twins\", 13 része van összesen + egy nagyfilm asszem az utolsó, rendezője Isamu Tsuchida. Az egyértelmű azonosítást az Anipages Daily ezen bejegyzése tette lehetővé: www.pelleas.net/aniTOP/index.php?p=160&more=1&c=1&tb=1&pb=1

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2007.11.19. 21:16:32

Azta mindenit, tök jó. Köszi szépen az infot, mindjárt megy is ki a kép.

miffymiou 2007.11.19. 21:21:58

Nagyon köszönöm, nem túlzok, ha azt mondom, mostantól boldogabban élek tovább, mert rengeteget tipródtam h pontosan mi is lehetett ez a sorozat, ill. a családom permanensen hülyének nézett, amikor emlegettem.
(Roppantul érdekelne, te hogyan találtál rá, saxondom!)

Livia 2008.02.28. 11:00:14

Hali!
Ez a mese engem is megragadott anno, és most, hogy látom a megoldást én is megkönnyebbültem,mert ugyanígy kincsként őriztem az emlékeimben. Szeretném tudni, hogy sikerült-e beszerezni valahogy?
Köszi!

lovemhecske 2010.03.05. 12:39:13

Szia,

ezen az oldalon nagyon sok gyermekkoromból ismerős japán rajzfilmet megtaláltam, és itt van az is, amit Ti kerestek:

animeaddicts.hu/encyclopedia.php?anime.2341

Jó böngészést!

t.denes 2012.04.07. 21:26:16

Ez nem igaz!
Nem Ikri és Mikri volt a címe!!!
Icurka Picurka Ikrecskék volt a címe a rajzfilmnek!

süsü63 2014.06.29. 20:14:11

:) gyerekeimmel néztem a 90-es évek közepe táján, nagyon szerettük, örülök, hogy másnak is emlékezetes volt :) csak a gombakörök maradtak meg bennem, nem tudtam a címét... érdekes hangulata volt...
köszönöm! :)
süti beállítások módosítása