HTML

Kollektív tudat - emlékezőblog

Lépten-nyomon eszünkbe jutnak gyerekkorunkból apró, foszlányszerű emlékek meséről, játékról, rajzfilmről, filmről, filmsorozatról, bármiről, amiről ma már fogalmunk sincs, mihez vagy hogy hova tartozik. Ezen a blogon ezeket gyűjtjük, hogy aztán mások segíthessenek rájönni, miről is van szó. Folyamatosan várjuk és igyekszünk megoldani az emlékfoszlányaitokat.

Friss topikok

  • süsü63: :) gyerekeimmel néztem a 90-es évek közepe táján, nagyon szerettük, örülök, hogy másnak is emlékez... (2014.06.29. 20:14) A nap rejtélye: Ikri és Mikri - MEGOLDVA!
  • ivrilider: @Barb83: szia! nekem megvan kettő rész belőle... az egyikben egy szelíd spanyol bikát mentenek meg... (2013.12.06. 22:10) Bevezető
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Szerettem ezt a sorozatot. (2010.09.28. 15:02) A hegy gyomrában
  • pazzo: Azt hiszem, erről a sorozatról van szó. Már én is régóta keresem: hu.wikipedia.org/wiki/A_hetedik_... (2010.08.01. 17:11) A nap rejtélye: A hetedik út titka
  • O'Seamus: @ariwara: Bobobók! nekem is rémlik, ilyen tüskés gyümölcsöket zabáltak és vmi repülő hajón nyomult... (2010.01.12. 10:13) A húszforintosok 2.: az ismeretlenek

Linkblog

Bevezető

2007.10.11. 08:30 :: DobayAdam

A blog ötlete akkor született meg, amikor egymás után többször is felmerült ismerősi körben, hogy vannak olyan tévéfilmek, rajzfilmek, de akár tárgyak vagy játékok, amik gyerekkorunkban erős benyomást gyakoroltak ránk, de ma már egy-egy apró részleten kívül nem emlékszünk rájuk. Akár végigkövettünk egy egész szériányi rajzfilmrészt vagy csak megpillantottuk vendégségben, van néhány erős emlék, ami megmarad, de minden más nagyon hézagos. Címek nincsenek, csak történések, képek, esetleg szereplőnevek. Ráadásul míg egy dalszövegfoszlány alapján hamar utána tudunk keresni egy rég hallott számnak, ezekkel a speciális információkkal már jóval nehezebb dolgunk van.

Kísérleti blog ez tehát, próbáljuk ki, mi lesz, ha néhányan elküldik a bármivel kapcsolatos emlékfoszlányaikat, és a kommentekben megpróbáljuk összehozni, miről is volt szó.

81 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kollektivtudat.blog.hu/api/trackback/id/tr30193045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wazz · http://klipperium.blog.hu 2007.10.11. 10:37:13

pif, bobo, goliat. ezekkel kezdjétek. és ha lehet a c64-en volt egy donald kacsás játék, amit annyira szerettem, hogy nem bírtam abba hagyni. kb, az a sztori, hogy a donald el kell menjen dolgozni, hogy tudjon venni játékokat...

moondream · http://moondream.blogol.hu 2007.10.11. 10:58:13

hű Ádám, ez marhajó!!!
nekem alap és legnagyobb kedvenc az elsüllyedt világok volt, de azt annyira szerettem, hogy tisztán emléxem rá. ezenkívül volt még egy mese, amit nagyon szerettem, és ez ma care bears néven fut, anno volt moziban vmi fim róla, ha jól emlékszem (tudom, kicsit nyálas meg lányos, dehát az vagyok...:D)

hugs 2007.10.11. 11:18:35

Huh ez egy óriási ötlet! Baráti körben sokszor felmerül ez a téma! Nekem volt egy mesekönyv,amit imádtam, de sajnos a címére nem emlékszem. Arra igen, hogy volt benne fognyűvő manócska, aki tönkretette a Nyalókás Gergő fogait!:) Tisztán emlékszem ilyen piros borítója volt a könyvnek és annyit kellett nekem mesélni,hogy már darabokban volt:D Sajna valahol elveszett és azóta sem tudom megszerezni..Akármilyen boltban vagy antikváriumban mondom úgy néznek rám, mint a hülyére..:S

sello 2007.10.11. 12:16:50

Ádám, Tényleg szuper ötlet! Nekem is van elég sok ilyen emlékem. Pl. hogy állandóan ettük a Gabi fogkrémet, az oviban meg az iszonyatos ízű Elmex fogkrémmel kellett fogat mosni. És Lutra albumotok volt? Mert én nagyon rá voltam kattanva, hétvégenként mentünk a Pecsába matricát cserélgetni. Meg volt a \\\"cumi-őrület\\\", mikor - főleg a lányok - kis üveg cumikat fűztek lánycra. Sok színben és méretben volt. Az volt a menő, akinek sok és különbőző volt... Moondream, 2 néven futott: Szíves bocsok és Gondos bocsok. Én láttam a mozifilmet is, nagyon jó volt! Sőt, volt kis plüss macim is, az, amelyiknek felhő volt a hasán és mindig morgott.

Hangyi 2007.10.11. 12:17:50

Nekem volt egy rajzfilm, amit rohadtul szerettem, úgy '90-91 táján ment. Egy úrhajóval mentek, aminek az volt a neve, hogy Saga, ha jól emlékszem. Két gyerek, két felnőtt, talán francia volt. Ja, meg akkoriban ment az így működik a test, az is rohadt jó volt.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.10.11. 13:17:24

jamie és a csodalámpa. minden gyerekkori pszichedélia alapja. azóta világítok minden padlóra a zseblámpával.

(amúgy ismersz ádám, de nem mondom meg ki vagyok.)

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.10.11. 13:25:46

sello: az nem "Szíves, Színes, Gondos Bocsok" volt? vagy csak így dalolták?

Noémi 2007.10.11. 13:47:52

Hangyi, az nem a Volt egyszer egy ember? Amikor kis vöröshajú bacilusok vándoroltak a szervezetben...Vagy arra gondolsz, amikor egy nő meg egy férfi vezetett egy olyan műsort, mikor embernagyságú orrba, szájba, erekbe... másztak bele, hogy hitelesen be tudják mutatni az emberi testet? Na, az nagyon jó volt! Hú, meg a Lutra album..már nem emlékszem, milyen matricákat gyűjtöttem, de tudom, hogy mindenki lázban égett érte. Néha jó lenne visszamenni...:)

Hangyi 2007.10.11. 13:54:04

Volt egyszer egy emberre gondoltam, a rajzfilmre. Lutra albumom nekem is rengeteg volt, az összes zsebpénzemet arra költöttem, és a tasakok árának növekedésével emelkedett a zsebpénz is. :)

Genius Loci 2007.10.11. 14:23:19

De jó, hogy van ilyen blog... Volt egy mesekönyvem, kismalacokról szólt, akik utaznak vonattal mindenfelé, és mindenféle történik velük.
Néhány foszlányra emléxem csak a szövegből:
"Elutazunk Disznőfőre"
és még egy teljes rímre:
"Duci pocak, kis csülök,
Mindjárt be is csücsülök."
Tudja valaki ennyiből, mi volt ez?? :)
Úgy felolvasnám a kicsi lányomnak! :))

Delt4 2007.10.11. 14:32:55

qkori és kotkoda, fincsi puding, alone in the dark, ludas matyi rajzfilm, még gondolkodom tovább, mert van még bőven.

Silme 2007.10.11. 15:04:51

Sziasztok,

Annyira örülök, hogy van egy ilyen blog :)
Eszeveszetten nosztalgia-mániás vagyok :))) Szinte minden nap eszembe jut valami a gyerekkorommal kapcsolatban.Imádtam gyereknek lenni...
Van is egy olalam a wiwen: nyolcvanas évek rajzfilmjei néven fut... Azthiszem ez mindent elmod ;)
Amit imádtam és még mindig imádok:
Rajzfilmek, filmek:
-Iko, a bátor lovacska
-A Holdlakók Titka
-Elsüllyedt Világok
-Jamie és a Csodalámpa
-Benji
-Boszorkányszombat


C64 játékok:
-Gina
-Mayhem in Monsterland
-Usagi Ujimbo (nem, nem vagyok biztos benne, h így írják)
-mission impossible
-prince of persia

pc-s játékok:
-Day of the Tentacle
-Gabriel Knight
-Simon the Sorcerer
-Eco Quest 1&2
-alone in the dark

Könyvek:
-Szezám utca
-Csillaglány
-Mesebolt
-Tamkó Sirató Károly mesekönyvek
-bip pen könyvek


Volt 2 olyan mesesorozat amiért oda voltam, de nem tudom a címét. Csupán emlékfoszlányok maradtak meg, de ha esetleg valaki meg tudná mondani a címüket, nagyon boldog lennék :)) Az egyikben egy testvérpár különleges amuletek birtokába jutott és emiatt bajba kerültek, a másikban egy kobold férfi keres valamilyen elágazást majd zölddé változik. Vagy valami hasonló :) Igazából, tényleg csak képkockák vannak a fejemben, ne haragudjatok, ha zavaros a leírás...

Most hirtelen ezek jutnak eszembe :)

bullat 2007.10.11. 15:31:10

Nekem volt egy kedves rajzfilmem, de már nem emlékszem a pontos címére. Vagy Pokemon, vagy Pikachu, valamelyik a kettő közül. :)
Nem ám, nem ez az első emlékem. :)
emlékszem arra, hogy volt egy jó kis kvarcjátékunk a két nővéremmel, és folyton összevesztünk, hogy ki játszon vele.
De persze volt nagyon jó kis kukásautóm is amit egyszer leejtettem a harmadikról, és eltörött.
na meg aztán még most is lehet kapni jó kis pisztolyokat, meg ami még mindig élvezhető az ifjaknak (szerintem) az a matchbox, na meg a Lego.
Na jó! Köszönöm, hogy elmondhattam.

assinti 2007.10.11. 15:50:04

akkor amit még nem írtatok:
számítógépes játékok: sinclairre: ql caverns (ilyen gyémántgyűjtögetős), fáraós, karatés játék
pc-re: goblins, monkey island, indiana jones, tim, simfarm, simcity
egyéb: vasárnapi disney délután (váratlan utazás, gumimacik stbstb.), moncsicsi, énkicsipónim, szaffi, donald tetkós rágó, gi joe, kis műanyag flakonban italpor, macikávé, csokis sajt, mese keksz, tintin képregény, kék iskolaköpeny, iskolatej, lambada... még gondolkozom...

Noémi 2007.10.11. 15:55:31

Huh, a tetkós rágó mekkora jó volt:) Meg zöldalmás Huba Bubából hatalmas lufit fújni.
Van egy nagyon régi emlékfoszlányom, unokatestvérem gyűjtötte a csokipapírokat, ezért mindig csomó csokit ettünk és volt egy, ami tudom, hogy isteni finom volt, de nagyon eltűnt. Ha jól emlékszem, zöld csomagolópapírban volt és az elején volt egy citrom és az íze is citromos volt. Idősebbek nem emlékeznek rá véletlenül? én még akkor nagyon kicsi voltam.

Body 2007.10.11. 16:06:54

Volt egy ausztral sorozat asszem a Hegy gyomraban,vagy mi,es ilyen urlenyek,vagy szornyek voltak benne akik atvaltoztak emberbol egy nagy nyalkas cucca aminek a feje kozepen volt valami vilagito dolog.Fuu en nagyon feltem tole,de mindig neztem

assinti 2007.10.11. 16:20:14

macgyver :) magnum :) rózsaszín párduc, uncle gadget, frakk, mikkamakka, tévémaci

eszter · http://kukutyin.freeblog.hu 2007.10.11. 16:39:06

PC játék: put-put. kisautó, aminek kalandjai vannak, nagyon bugyuta de imádtam. Az elsüllyedt világok alap, nem tudjátok, honnan lehetne megszerezni? Néha megy a minimaxon. Popocici a királynő :D

eszter 2007.10.11. 16:41:44

ja és az a baba, aminek pelenkája volt, ami hidegvíz hatására elszíneződött: kékre, ha fiú volt, pirosra, ha lány. volt olyan sellőben és kiskutyában is. nagyon szeretnék szerezni (az enyéimet elajándékozta anyu), ha van valakinek, és nincs rá szüksége, én sikítani fogok örömömben.

judith 2007.10.11. 17:00:44

emléxem egy nagyon finom csokira, epres volt, whistler a neve, nagyon imádtam, kb. 12-t tudtam venni egy 100asból, és azt egyben meg is ettem:) na meg azok a játékok, amik óra formában is léteztek például, és kis golyókat kellett beleügyeskedni apró lyukakba...
DALLAS!!!!:)
á, nagyon jó ez a blog:)

goblin 2007.10.11. 17:15:13

Hú, volt egy olyan habfürdő, amin kék fókamatrica volt, és ha forró volt a víz, akkor kivilágosodott. Vagy pont, hogy bekékült? Nem tudom, de azt imádtam.:)

judith 2007.10.11. 17:22:50

ja és persze a jetson család űrkalandja mindent vitt!!!

Body 2007.10.11. 17:27:04

Meg voltak zok a csokik,hogy kutyanyelv meg macskanyelv,es a kutyanyelv tokre rossz volt mert az etcsokibol keszult.Meg a kis muanyaguveges limonadepor,amit mindig kiszopogattunk az uvegcsebol mert azt hittuk,hogy igy kell enni.

dani 2007.10.11. 17:29:15

jó ötlet, én nem is olyan régen olvastam valamit.. a nosztalgiáról.. egy idézetet de nem tudom pontosan olyami volt hogy életünk végét az jelzi amikor már csak nosztalgiázunk... tudja valaki pontosan hogy volt?:)

Szie 2007.10.11. 19:12:03

Silme! Az ikres piros-kék köves film nekem is nagy kedvenc volt, de hogy mi a címe... :)

Viszont Nu págágyi, Bob&Bobek, Cirbolya&Borbolya, Rumcájsz meg a Csodaceruza is jó kis mesék voltak. Na meg a Vuk! És Sandokan, Starski és Hutch, Derrick. :)

karfiolka 2007.10.11. 19:15:53

nekem is voltak kicsi koromban színes műanyagcumijaim, kék sárga meg fehér és én is hordtam őket :D Színeződős pelusos műanyagkutyám is volt (fiú), de elveszett :( meg batár sok legóm, meg dörmögődömötörös mesefüzetkék, ilyesmikből tanultam meg kisgyerekként olvasni:) meg buci-maci magazinokból, amikben mindig volt kivehetős papírmakett amit össze lehetett állítani, egy komplett makettvároskám volt :)

meg volt a TV-ben egy Pingu című animációs mese, olyasmi, mint a Shaun a bárány. Mindkettőből keresek részeket a neten, egyikből sem találok :( És a 2007-es műkorcsolya EB zenéje is kéne, amit mindig a kommentárok alatt nyomtak, mert az nagyon tetszett, nemcsak nekem hanem csomó ismerősömnek is... hát ezek nem olyan régi dolgok, de már ezekről is egy csomó kedves emlékem van...:)

kiscuccos 2007.10.11. 19:20:43

Édesség témában nekem szép emlékek a mogyorókrém, aminek ez volt a reklámszlogenje:"Kismókusok kenyérre is kenhetik, nagymókusok süteménybe is tölthetik.":)) nagyon finom volt
Meg az kicsi Boci csoki, aminek a külső papírján különböző várak képei voltak, és lehetett gyűjteni.:)))-talán még van otthon belőle, arra negyon rá voltam kattanva.

kiscuccos 2007.10.11. 19:23:18

Ja, és még vmi: vki le tudná írni az "Egy, megérett a meggy..." kezdetű opusz teljes szövegét. Mi a barátaimmal néhány helyen időről időre megakadunk, pedig próbálkozunk összerakni egy ideje:)

Szie 2007.10.11. 19:31:43

1 megérett a meggy
2 csipkebokor vessző
3 te vagy az én párom
4 te kis leány hová mégy (vagy észnél légy? :))
5 érik a tök
6 hasad a pad
7 zsemlét süt a pék
8 üres a polc
9 kis Ferenc
10 tiszta víz
ha nem tiszta, vidd vissza, majd a Kiscuccos :) megissza!

TóthPeti 2007.10.11. 21:24:01

A teljesség igénye nélkül:
- Játék: vizilovas golyókapkodós...
- Irodalom: Kockás magazin;
- Fesön: Méta melegítő / feszülős kék sort;
- Zene: Első emelet...
- Film: a címére nem emlékszem, de valami csehszlovák feketefehér* scifi sorozat, ami egy űrhajón játszódott, és volt benne egy nagy, csápokkal rendelkező szörny.


(* - de lehet, hogy csak a tévénk volt fekete-fehér :))

Silme 2007.10.11. 22:02:59

Body és Szie
Összehoztam hármunk kommentjeit és rájöttem, hogy ugyanarról a sorozatról beszélünk :) Az ikres amulettes nyálkásszörnyes sorozat egy és ugyanaz: A Hegy Gyomrában, eredeti címén: Under the Mountain:
www.imdb.com/title/tt0202769/
en.wikipedia.org/wiki/Under_the_Mountain
:D

judith 2007.10.11. 22:16:18

jajj, télleg!!! mennyit gondolkodtam ezen a hegy gyomrában filmcímen. mindig úgy féltem attól a nyálkás valamitől:)
ami még soxor beugrik, az egy ágyon ugrálós-kislányos kép, ábel anitával, sztem még a szomszédok előttről, valami boszorkányos tv-film.

TAKARÉKBÉLYEG:)

Noémi 2007.10.11. 22:17:25

Olyan pelenkás, kékre/rózsaszínre változós babám nekem is volt, sőt, még meg is van egy valahol, de most fejből nem tudom, hogy kislány-e vagy kisfiú, de majd megnézem. Ja, meg arra lennék még kíváncsi, hogy honnan származik az a kb. 15 db-os Hupikék Törpikék gyűjteményem, ami gumiból van és nem fér bele egy Kinder tojásba?

Body! Te komolyan nézted a Hegy gyomrában-t? :D

miffymiou 2007.10.11. 23:53:44

akkor egy nehéz dió a kedves olvasóknak - Ádám, ez akár postba is kimehetne, annyira lehetetlen vállalkozás - tehát:
volt egy rajzfilmsorozat az m1-en 92-95 között, ami hol a szombat délelőtti, hol vasárnap reggeli műsorsávban ment. főszereplője két manó, egy testvérpár (talán Ikri és Mikri?), akik a nagyszüleiknél nevelkednek az erdő közepén álló kis gombaházikóban, és mindenféle transzcendentális élmémyben van részük (gombakörben elalvás pl. beugrik mert olyan félelmetes volt). színvilága pasztelles, animáció gyönyörű, történetek amolyan "új-érzékenyek". mi volt ennek a címe? emlékszik valaki?
(ha segít, mintha az Albert mosómedve kalandjai után vetítették volna, de ez már nagyon homályos.)

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.14. 01:20:31

Hogyhogy fent lehet az egész sorozat?
Alvin és a mókusok
Gézengúzok
A kutyák akik bejárják a földet
Idő urai :)

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.14. 01:34:22

Bucó Szetti Tacsi
Donald Kacsa zsebkönyvek
Muszkli Berci
Fantom
Tarzan
Kockás
Füles
Gondos Bocsok :)
HAHOTA
Nils Holgerson
Tin Tin
Snoppy és Charlie Brown
Kis Vakond (csehszlovák)
társasjátékok:
Gazdálkodj okosan (régi verzió :) )
Monopoly
Hotel
Ezüsttó kincse
Game of Games
Ghostcastle
Egérfogó
Who is Who :)

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.14. 01:35:08

ja,és a hires bűvész készlet :)
meg a minidominók,amikor fel lehetett épiteni majd ledönteni.

Vahurinyec 2007.10.15. 08:55:20

X-polgártárs: Az "A kiskutya kalandjai"

Dave 2007.10.21. 19:34:55

Selmi: nekem is rémlik a \\\"bip pen\\\" könyvek, de mi volt az?

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2007.10.21. 19:38:22

A Bip Pen egy sárga toll volt, nem is toll hanem toll alakú érzékelő fejű csipogó-közepű alkalmatosság. A bip könyvek ilyen foglalkoztató könyvek voltak, mindenféle kérdésre válaszolni úgy kellett hogy a megfelelő fekete pöttyre raktad a bip pent és akkor valahogyan csipogott ha jó és valahogyan ha nem jó. Talán még pirosan és zölden is villogott.

Dave 2007.10.21. 19:39:43

A hegy gyomrában az amikor a napsütéstől változtak át? Kb 5 éve próbálok rájönni mi volt ez a sorozat? Hihetetlen para volt, pláne szombat délelőtt, a tininidzsák után.

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2007.10.21. 19:41:57

Beszereztem VHSen a hegy gyomrábant, majd fotózok belőle. Én sem emlékszem már rá, akkor, x évesen láttam először és utoljára.

Dave 2007.10.21. 19:49:09

Tényleg! Csodálatos. Végre lezárhatok egy-két gyötrő kérdést magamban, de tényleg. Kösz Ádám

Noémi 2007.10.29. 11:45:54

Na most ezzel a Bip Pennel megint felébresztettetek bennem valamit. :) Azt hiszem, elég drágák voltak és csak nagy harcok árán lehetett kikunyerálni a szülőktől...

killerqueen · http://www.killerqueen.blogol.hu 2007.11.06. 18:19:47

Hali! Moondream mondta, h kukkantsak be. Látom, nem csak rámjött rám a nosztalgiázás, hanem másra is. :D Én is épp ilyeneken agyaltam. Tök jó, h másnak is eszébe jutott a Hegy gyomrában! Fél életemet végigkísértette, hogy nem tudtam visszaemlékezni a címére. :D De volt egy másik érdekes sorozat a Jövőből jött lány, tud róla vki vmit?? S a Mesemondóra ki emlékszik??
Tárgyak: azt a poritalt műanyag üvegben én is imádtam, változó pelusos babák is vannak, Lutra album is megvolt, cumik is vannak...:D De ki emlékszik a Magic babára? Aminek a haja színes csíkokból állt és egy fésűvel el lehetett tűntetni és szívecskéket lehetett rá nyomtatni. Ilyenem is van. :D
Egyéb emlékfoszlányokat olvashattok az én blogomon is amihez kéne egy kis segítség. Ja és jól emlékszem, h volt ilyen sorozat, h Utóirat, szeretlek???

dortimcsi 2007.11.07. 11:32:31

Igen,tényleg volt egy olyan sorozat,hogy P.S. I love you...Már nem sok minden rémlik,de volt...
Meg volt egy sorozat,aminek a főszereplője egy Dawn-kóros fiú volt és a családja...A tesóját azt hiszem Beckynek hívták...És amikor álmai fiújával táncolt akkor Elton John egyik dala szólt...Talán az Élet megy tovább volt a címe...vagy nem?

killerqueen · http://www.killerqueen.blogol.hu 2007.11.07. 20:06:02

Hú, köszi az infót! Akkor jól tudtam, h volt ilyen!

Kocsitom 2007.11.19. 20:26:59

Hello, SLIME!Nagy szükségem lenne a segítségedre olvasatam hogy megemlítetted a Holdlakók titkát,már nagyon rég óta vadászom rá nagy segítség lenne ha tudnál vmi tippet adni, h honnan tudnám megszerezni!KÖSZ

Silme 2007.11.25. 17:59:03

Szia Kicsitom,
Nekem megvan a Holdlakók Titka VHS-en :)
Már egyszer megpróbáltam átvenni DVD-re a filmet, de valami rejtélyes oknál fogva csak az itthoni DVD lejátszó játsza le. Megpróbálom megint és ha sikerül, akkor szólok és odaadom a DVDt :D
Tudnál kérlek adni egy email címet ahol elérhetlek?

Üdv, Silme

Orsi 2007.11.29. 22:57:52

Szia Silme! Annyira szeretném én is megkapni a holdlakók titkát!Ha neked nem sikerül a dvd re kiírás, én meg tudom csinálni , mert egy filmkészítéssel foglalkozó bt.-m van szóval minden technika adott. légyszíves írj nekem: vajdaorsi@gmail.com köszönömköszönöm!!!!

prezzey · http://www.prezzey.net 2007.12.17. 20:19:33

Júúúúj, ha sikerül a Holdlakók titkát valahogy elérhetővé tenni, én is nagyon szeretnék hozzájutni *_* Haladt azóta előre a dolog?

Orsi 2007.12.25. 11:31:08

még nincs fejlemény sajnos...Silme azóta nem járt erre szerintem...:((((
pedig nagyon szeretném már valahonnan megszerezni!!!

stb 2008.01.04. 16:34:12

bip pen: 'eeltaláltad!' - 'tévedtél, próbáld újra!' (azt hiszem:)
tini nindzsa teknőcök rajzfilm... :)

Lolita 2008.01.06. 00:50:48

Sziasztok!

Nagyon örülök,hogy rátok találtam. Imádom a gyerekkori nosztalgiát így 24 évesen:-)
Sok mindenre ráismertem, köszönöm a Gondos Bocsokat, és a Hegy gyomrában-t, elfelejtett, tudatalatti kedvenceim voltak.
Szóval bővíteném az emlékeket:
1. Illatos süti baba, aminek a szoknyáját ha felhajtottam egy muffin szerű süteménybe lehetett "elbújtatni"
2.Mi volt az a reggeli torna/aerobik amiben mindig azt hajtogatta a sportlady hogy "szorítsd a popsit"? Szabadban tornáztak matracokon. Emlékszik erre valaki?
3.Az a szuper játék fonallal, ketten kellett játszani és egymás kezére lehetett tekergetni és az volt a lényeg, hogy ki tudja átvenni a másiktól
4. A természet csodái magazinok
5. A vizilovas-golyós játékot szerintem "HUGÓ HAMI"-nak hívták
6.Iko, a bátor lovacska (ha még nem volt)

lolita 2008.01.06. 00:55:32

Találtam egy szuper oldalt régebbi mesékkel: retromese.blog.hu/

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.01.06. 20:46:17

"3.Az a szuper játék fonallal, ketten kellett játszani és egymás kezére lehetett tekergetni és az volt a lényeg, hogy ki tudja átvenni a másiktól"

Ezt tudtommal macskabölcsőnek hívják (legalábbis mi úgy hívtuk).

Zsos 2008.01.22. 17:19:49

csak olvasok olvasok és újra gyerek lettem :)) Illatos baba, azám :D meg Hugó hami, Jáva építő, matrica albumba gyűjtés,de...egybe segitsetek...volt egy kedvenc mesekönyv sorozatom...TONY WOLF- MESÉL AZ ERDŐ sorozat...törpékről, óriásokról stb...imádtam, de ma már nem lehet sehol kapni. azaz lehet egy ilyen 10 oldala röviditett izét, de nekem az eredeti kéne. ha vkinek megvan s eladná vagy tudja hol lehet megvenni,irjatok lécci: zsazsa0102@hotmail.com! Köszönöm szépen s további jó emlékezést, ez isteni :)

Zsos 2008.01.22. 17:31:08

jajjj s majd elfeljtettem: az IGAZI műanyag csomagulás puccparádé nélküli csak egy kis papirral összeragasztott NÉGERCSÓK!!!!kókuszos...áhhh :((
JAh s a Volt egyszer egy ember-es régi mese sorozatot pont pár napja láttam dvd-n a Tescoba 900ftért asszem :)

Krepi 2008.03.14. 00:13:51

Szia Silme!

Írtad, hogy neked megvan a Holdlakók titka című rajzfilm! Én is ezen nőttem fel és most nagyon szeretném ha újra láthattnám! Nem tudnád esetleg valahogy lemásolni nekem?
Sikerült űtrakni dvd-re?

Üdv,
Krepi

Mese 2008.04.07. 17:21:53

Sziasztok!

Anníira örülök, hogy rátaláltam erre az oldara. Irtó jó volt elolvasni a hozzászólásokat, és emlékezni mindenre.
Nekem régen volt egy kedvenc mesém, de semmire sem emlékszem belőle...pedig naponta megnéztem. Valami erdőben játszódott, és azt hiszem egy medvebocs és barátai, és apukája voltak a főszereplők benne. A kis bocsnak emlékeim szerint valami fura neve volt. Arra emlékszem még, hogy szerepelt a mesében még két idióra krodil is... Ha valaki ennyiből ráismerne a kedvencemre, kérlek írjatok.

Üdv

Meső

Melonka 2008.05.08. 00:08:49

Sziasztok! Csúcs ez a blog! És ki emlékszik Moncsicsira??? :):)

Melonka 2008.05.08. 00:10:48

Sikerült azóta megszereznie valakinek a "A holdlakók titka" című mesét?? köszi!!

Melonka 2008.05.08. 00:14:17

De ami a legkirályabb mese az összes közül, ráadásul az összes bakelit is meg van: SÜSÜ a Sárkány!! :):) Imádom!!

NasaTm 2008.05.08. 22:18:24

Melonka en rajta vagyok egy par napja!
Most nezetem at az RTL klubos archivumot, ha meglesz eskuszom elkuldom :)
Udv.:
Munchausen

NasaTm 2008.05.08. 22:50:05

Benji a csodakutya az smafu ???
Meg az "Orveny" cimu Thriller ???

4tissimo · http://4tissimo.wordpress.com/ 2008.05.11. 16:52:57

Meg Kalán néni kalandjai?
Meg Nils Holgersson?
Meg 80 nap alatt a Föld körül Willy Foggal?

killerqueen · http://www.killerqueen.blogol.hu 2008.05.25. 22:18:43

Tudom, már rég kereste vki a Tony Wolfos könyveket, nekem megvan vagy 5 könyv is :DD. Ja, sütibabám is van. Egyébként azt a macis mesét, amiben a krokodilok vannak én is szerettem és mindig elfelejtem a címét. A gimiban mindig egy kiscsávót nyaggattunk vele, mert folyton elfelejettük a mese címét. És sajna már most sem tudom, h mi volt a címe. Amúgy még mindig az "Utóirat: szeretlek"-nél vagyok leakadva. Ezt honnan lehetne megszerezni?? Semmi infot nem találtam róla a neten. :((

Lion Of Zion 2008.09.06. 16:13:43

Volt régen egy jégkrém még olyan 91 környékén azvolt a neve hogy winner és olyanvolt mint egy csoki csak középen volt benne egy csík karamel:D Imádtam!

Ezenkivül ami beugrik: Góliát és a Bubo képregények sőt piff és paff C64-en volt egy Batman játék meg valami Bruce Lee-s amiben volt egy dagadt summos haverja akivel lehetett menni és még Az elveszett világ nevű francia rajzfilm aztán a Volt egyszer... francia rajzfilmsorozat. Turbórágó valahol még van vagy 200 képem:D Van közöttük Suzuki Swift is:D
És még ezer dolog ami most nem ugrik be.

Zsuzsi 2008.10.05. 12:25:30

Sziasztok!!

Megvan valakinek a Holdlakók titka dvd-n?Olyan régen keresem már hiába:(

Juc 2008.12.17. 22:32:41

Tök jó ez az oldal.:) Sokminden beugrott miközben olvastam!
Engem is az "Utóirat:Szeretlek" c. sorozat érdekelne. Sehol nincs semmi róla. Már jó ideje keresem. Valaki tud segíteni???

szerpiko 2009.05.26. 22:56:07

sziasztok!

hú de jo hogy rátaláltam erre a blogra, talán most...

keresek egy rajzfilmet!!

kilencvenes évek eleje körül ment a r.film ('85-ben születtem) asszem szombat vagy vasárnap délelőtt(?), mtv1/2-ön, nem tudom már pontosan...

annyira emlékszem belőle h elég szürreális és futurisztikus volt... csak képek maradtak meg belőle, ilyenek hogy egy fémszínű/világoskék vékony forma röpködött benne egy légdeszka szerű dolgon, meg volt benne egy sziget is, ami olyan volt mint egy tátott szájjal néző arc, gyerekként félelmetes volt, vagy ilyen halálfej szerűség, főhősünk mindig ide tért vissza... volt benne egy főgonosz is aki amolyan sakktábla szerűségen volt mindig, a trónján ült... a főhős feje asszem felfelé elnyult volt, vékony forma...
a zenéje se volt utolsó... ha jól saccolom a G.I. Joe éveiben mehetett, de nem tuti, lényeg h jó régen...

meg nem tudnám mondani h konkrétan miről szólt az a rajzfilm, de olyen "feelingje" volt h ennyi év után, a pár képen kívül csak az maradt csak meg igazán...

remélem tudtok segíteni...

üdv,
szerpiko

szerpiko 2009.06.10. 18:27:38

látom rajta voltatok a problémán... :D

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2009.06.10. 18:46:43

Szia, sajnos a blog eléggé kihalt, főleg, hogy nincs rá időm csinálni. A rajzfilm, amit keresel, nekem is ismerős, néztem is, francia sorozat volt, de csak ennyire emlékszem, a nevére nem. Tron rémlett először, de az gyanúsan ugyanaz, mint az amerikai film címe.

Barb83 2009.07.16. 16:29:40

@Vahurinyec:
lentebb írtatok "A kiskutya kalandjairól", most azért írok ide, mert nagyon keresem. Senkitől sem tudom megszerezni, pedig nagyon szívesen megnézném újra. nekem tökéletes lenne még egy vhs felvétel is.

A másik mese, amit nagyon szerettem:Káposztásfalva. Még a 90es években adta az HBO. vicces mese volt :)

manobull 2010.02.27. 18:00:07

@Silme: Szia!

Ha jól értem megvan neked A holdlakók titka? Én is sokat merengek a gyerekkoromon, és ez a mese volt a mindenem, még a tesóm le nem törölte.Ha megvan neked légyszíves írj, nagyon fontos lenne.
manobull@freemail.hu

manobull 2010.04.28. 20:53:35

Szia Mindenkinek!

Sok oldalon olvastma, hogy hozzám hasonlóan sokan kereseik - sajnos hiába - a Holdlakók titkát. Láss csodát, most vasárnap - azaz 2010.05.02. - lesz a Duna Televízión reggel kilenckor A szeleníták titka avagy a Holdra utazás címmel. Minden keresőnek jó nosztalgiázást.

ivrilider 2013.12.06. 22:10:29

@Barb83: szia! nekem megvan kettő rész belőle... az egyikben egy szelíd spanyol bikát mentenek meg, a másikban egy autóversenyben állnak helyt - de fogalmam sincs, honnan tudnám előbogarászni. van pár dolog, ami még mindig nincs youtube-on
süti beállítások módosítása