HTML

Kollektív tudat - emlékezőblog

Lépten-nyomon eszünkbe jutnak gyerekkorunkból apró, foszlányszerű emlékek meséről, játékról, rajzfilmről, filmről, filmsorozatról, bármiről, amiről ma már fogalmunk sincs, mihez vagy hogy hova tartozik. Ezen a blogon ezeket gyűjtjük, hogy aztán mások segíthessenek rájönni, miről is van szó. Folyamatosan várjuk és igyekszünk megoldani az emlékfoszlányaitokat.

Friss topikok

  • süsü63: :) gyerekeimmel néztem a 90-es évek közepe táján, nagyon szerettük, örülök, hogy másnak is emlékez... (2014.06.29. 20:14) A nap rejtélye: Ikri és Mikri - MEGOLDVA!
  • ivrilider: @Barb83: szia! nekem megvan kettő rész belőle... az egyikben egy szelíd spanyol bikát mentenek meg... (2013.12.06. 22:10) Bevezető
  • wannee/mayaa/du/ yaru (törölt): Szerettem ezt a sorozatot. (2010.09.28. 15:02) A hegy gyomrában
  • pazzo: Azt hiszem, erről a sorozatról van szó. Már én is régóta keresem: hu.wikipedia.org/wiki/A_hetedik_... (2010.08.01. 17:11) A nap rejtélye: A hetedik út titka
  • O'Seamus: @ariwara: Bobobók! nekem is rémlik, ilyen tüskés gyümölcsöket zabáltak és vmi repülő hajón nyomult... (2010.01.12. 10:13) A húszforintosok 2.: az ismeretlenek

Linkblog

Lego

2007.10.29. 18:49 :: DobayAdam

Hétvégén ellátogattunk az IKEA melletti Sugárban megrendezett LEGO kiállításra, amit azzal reklámoztak, hogy a hetvenes évektől napjainkig lesznek LEGO-k kiállítva. Amikor délután fél négykor odaértünk, először elküldtek minket, mondván annyi az ember, hogy nyolc előtt nem tudnak beengedni, de aztán szépen kértük őket, hogy öt perc alatt hadd szaladjunk végig, és akkor az egyik hölgy akit még nem evett meg az érzéketlen marketingszörny, kedvesen beengedett minket. Nem számítottunk rá, de tényleg nem tartott öt percnél sokkal tovább, ugyanis a kiállítás néhány magyar LEGO-gyűjtő által összerakott dolog mellett összesen tíz darab vitrinből állt, amiből három tartalmazott csak olyan LEGO figurákat, amik valaha megfordultak Magyarországon.
Ami a magyar gyűjtők (inkább alkotók) munkái közül kiemelendő, az a Lánchíd és a Clark Ádám Tér LEGO-változata működő siklóval. Ez tök jól nézett ki, oroszlánokat is épített a készítő. Még volt rengeteg nagyobb vitrin középen, de abban nem konkrét LEGO-k, hanem LEGO-ból épített életképek voltak, kalózok, meg vikingek, meg hasonlók. Volt amelyik mozgott, volt amelyik nem, mindenesetre nem voltak túl szépek. A kiállítás maradék részén Bionicle Mahri-filmeket vetítettek (ebből addig jutottam el, hogy a Bionicle az ilyen szörnyes-robotos valami és van belőle rajzfilm meg Wii játék, nekem nem tetszik), volt hely ahol lehetett LEGOzni standard színes kockákkal, és volt egy szép nagy hely ahova oda volt írva nagy betűkkel hogy Karácsonyi Ajándékötletek a LEGO-tól. Arányában valószínűleg nem változtak az árak, emlékszem, a kilencvenes években is belekerült nyolc-tízezer forintba egy drágább készlet, most a nagyobbak 15-25 ezerbe kerülnek. Azon már jobban megütköztem hogy a pár kockás kis szettek is belekerülnek két-háromezer forintba, ezek anno párszáz forintból kijöttek.
Na de akkor a kiállítás kiállítás részéről is egy kicsit, végülis azért van ez a blog. Nem tudom honnan szedték össze a régebbi szetteket, de valószínűsítem, hogy egy részüket az USA-ból, mert ilyen témák voltak, mint az amerikai polgárháború meg cowboyok és indiánok. Ezek mellett azonban felfedeztem gyerekkorom első kis LEGO-it, méghozzá a LEGO Space (ennek a sorozatnak még wikipedia oldala is van: en.wikipedia.org/wiki/Lego_Space) holdjáró, holdfelfedező figuráit. Sajnos a képek nem túl jók, mobiltelefon üvegen keresztül, de talán másnak is beindítják az emlékezetét. Nekem beindították, ezekre a LEGO-kra nem is emlékeztem, csak a vudu törzsre, a középkori (sárkánnyal meg világító szellemmel, meg volt valami szekér is, meg varázsló, meg kincsesláda kis átlátszó piros meg zöld izékkel, meg még ilyen arany pénzérmék is voltak), a marsi űrhajósokra (robottal meg ufóval).
Jut eszembe, vonat. Hátul volt egy nagy LEGO-város (elég speciális elemekkel, tehát voltak teljes emeletnyi, belvárosi ablakok, ilyeneket nem is láttam még), ahol azért voltak ismerős elemek, zöld fa, rózsaszín-fehér napernyő, vonatmunkás és kalauz piros sapkával. Futottak vonatok is, az egyiken ült négy Fabulandos figura, az oroszlán-polgármester, egy viziló, egy másik barna állat ami nem tudom micsoda, meg egy krokodil. Sajnos csak egyszer húzott el a vonat, aztán orvul leszedte a vonatokkal ügyködő beépített munkatárs. Kérésemre egyszer visszatette, de szigorú volt, egyszer elfutottak előttem az állatok és senki többet harmadszor.
Nem is nagyon emlékszem több LEGO-sorozatra itthonról, úgyhogy a többiben majd ti kisegítetek. Mindenesetre itt van a pár kép, amit készítettem és tűrhetően néz ki. Ha még megvan régi LEGO-szettetek és bekülditek a fotót, szívesen kirakom.


Szerk: Ja, ki is felejtettem, valaki az egyik vitrin tetejére kirakott egy Duplo-nagymamát.


5 komment

Címkék: játék lego kilencvenes évek nyolcvanas évek

A bejegyzés trackback címe:

https://kollektivtudat.blog.hu/api/trackback/id/tr92212200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.11.02. 02:51:28

Most csak jól megfájditottad a szivemet. :( Helyhiány miatt kb 11 éve nem láttam a legoimat,mert egy dobozban vannak a szekrény mélyén. :(

ahhhhhhhhhhhhhhhhh

Duplo a kicsiknek,A Technics a nagyoknak

Legotémák:
város,lovagos,kalózos,bennszülöttes,jégbirodalmas,paradise (a kedvencem),űrös (ebben is volt vonat),vonatos (sok fajta),autóversenyzős,kalandtúrás,repülős...az újakat már nem kisértem annyira figyelemmel,mert nem voltak annyira jók,Star Wars,Harry Potter...de van egy csomó régi lego katalógusom. :)

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2007.11.18. 21:16:25

Rengeteg legóm volt. Édesapám órákig állt sorba értük a Váci utcai dollárbolt előtt, karácsonyi fagyban. Szerencsére az utolsó darabig megvannak!

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2007.11.18. 21:52:14

Na ehhez meg én már fiatal vagyok. Mi az, hogy dollárbolt?

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2007.11.28. 21:22:15

Hát ahol a nem firtatott módon keletkezett valutádat legális körülmények között költhetted minőségi árucikkekre a népi demokratikus Magyarországon :)

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2007.11.28. 21:28:12

Hahahaha. Szép definíció, köszönet érte. :)
süti beállítások módosítása